TRT RESMEN AKP’NİN YAYIN ORGANI OLDU

TRT RESMEN AKP’NİN YAYIN ORGANI OLDU

TRT’NİN, Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) seçim dönemi yayınlarında, “Tek yönlü ve taraf tutan yayın yapılamayacağı” ve “Fırsat eşitliğinin sağlanmasını zorunlu” kılan kararına rağmen TRT’de AK Parti’ye muhalefetten daha fazla zaman ayırıldığı ortaya çıktı.

RTÜK, TRT’nin yayın ilkelerin ihlal ettiğine karar vererek raporun, “Gereğini yapmak üzere” Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK) gönderilmesine karar verdi.
RTÜK’ün İzleme ve Değerlendirme Raporu’na göre TRT, 22 Şubat- 2 Mart arasında toplam yayın süresinin 13 saat 32 dakikasını Ak Parti’ye ayırırken, muhalefete 2-48 dakika verildi. TRT Haber mitinglerden kesitler yayınladığı seçim yayınlarının toplam yayın süresinin yüzde 89.52’sini (13 saat 32 dakika) AK Parti’ye, yüzde 5.29’u (48 dakika) MHP’ye, yüzde 4.96’sı (45 dakika) CHP’ye, yüzde 0,22’si (2 dakika) BDP’ye ayrıldı.

İHLAL VAR

TRT Haber’in liderlerin seçim mitinglerine ilişkin gün ve dakika listesini yapan RTÜK uzmanları “ihlal” tespiti yaptılar. 7 Mart tarihli uzman raporunda, “Bu sürelerin seçime katılan siyasi partiler açısından kamunun siyasal beklentilerine cevap verecek şekilde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamadığı görülmektedir” denildi. Raporda, YSK’nın seçim yayınlarında “siyasi partiler arasında fırsat eşitliğinin sağlanması zorunlu olduğu” kararına ve RTÜK Yasası’nın “Siyasi partiler ve demokratik gruplar ile ilgili tek yönlü ve taraf tutar nitelikte seçim yayını olamaz” hükmünü ihlal ettiği belirtildi. Ancak, 10 Mart tarihli daire başkanının imzasını taşıyan raporun sonuç bölümünde TRT Haber’in seçim yayınlarında, “birden fazla siyasi partiye yer verildiği için”, “fırsat eşitliğine aykırı” olmadığı, “tek yönlü ve taraf tutar nitelikte seçim yayını olamaz” hükmü kapsamında değerlendirilemeyeceği kanaatine varıldığı bildirildi.

RTÜK TRT raporunu dün görüştü. Seçim dönemi yayınlarını anayasa ve yasal mevzuat gereği RTÜK’ün raporu üzerine YSK değerlendiriyor. Önce uyarı sonra yayın durdurma cezası yoluna gidilebiliyor. RTÜK, yayınlarda ihlal olduğuna ilişkin raporu, bire karşı 8 oyla kabul etti. RTÜK, ihlal raporunun, “Gereğini yapmak üzere” YSK’ya gönderilmesine karar verdi.


İlgili yazılar

Düzce Belediyesi’nde Lale Devri

Yeni seçilen belediye başkanı Mehmet Keleş, belediyeye ait YEYPAŞ isimli şirket üzerinden ilk iş olarak kendisine 650 bin TL değerinde

AKP Gençlik kolları maaşa bağlanmış!

CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal Şanlıurfa’da AKP Gençlik Kolları’na maaş bağlandığını iddia etti. CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal Samanyolu Haber’de katıldığı

Gaziantep Şahinbey Belediyesi’nden Cemevi’ne red

Gaziantep Şahinbey Belediyesi Belediye Meclisi, Ocak Ayı olağan birleşimini tartışmalı bir şekilde gerçekleştirdi. CHP’li meclis üyelerinin,  soru önergesi yağmuruna tuttuğu

Bir Cevap Yazın